گوسفند ایران ایرانی عربستان عربستان

گوسفند: ایران ایرانی عربستان عربستان عربستان سعودی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی پرتوهای فرابنفشی که به سلامتی آسیب نمی‌رسانند

محققان دانشگاه کلمبیا به تازگی دریافته اند که دسته‌ای از پرتوهای فرابنفش”UV” محیط را از وجود باکتری‌ها و ویروس‌ها پاکسازی کرده و به سلامتی هم آسیب نمی‌رسانند.

پرتوهای فرابنفشی که به سلامتی آسیب نمی‌رسانند

پرتوهای فرابنفشی که به سلامتی آسیب نمی رسانند

عبارات مهم : ویروس

محققان دانشگاه کلمبیا به تازگی دریافته اند که دسته ای از پرتوهای فرابنفش”UV” محیط را از وجود باکتری ها و ویروس ها پاکسازی کرده و به سلامتی هم آسیب نمی رسانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، از دهه های پیش تاکنون مشخص بود که طیف وسیعی از پرتوهای “فرابنفش”، با از بین بردن پیوندهای مولکولی که “DNA” ها را به هم متصل می سازند، موجب نابودی باکتری ها و ویروس ها می شوند. ولی متاسفانه این امواج همچنین باعث ایجاد “سرطان پوست” و “آب مروارید” می شوند. با این حال دانشمندان به تازگی دریافته اند که طیف محدودی از پرتوهای “”UVC می توانند ویروس هایی که به وسیله “هوا” انتقال می یابند را نابود سازند بدون اینکه به انسان آسیب برسانند.

پرتوهای فرابنفشی که به سلامتی آسیب نمی‌رسانند

یک تیم تحقیقاتی ازدانشگاه کلمبیا به رهبری پروفوسوردیوید جی برنر اخیرا دریافتند که “پرتوهای فرابنفش برد دور” می توانند باکتری “MRSA”را بدون آسیب رساندن به پوست انسان نابود سازند. این باکتری معمولا باعث ایجاد عفونت در زخم های حاصل از جراحی می شود.

طی آخرین مطالعات آن ها، این تیم، پرتوهای “UVC” را بررسی کردند که در بالای سر قرار می گیرد. نشانه آن ها این بود که ببینند آیا این پرتوها می توانند ویروس های هوا را از بین ببرند یا نه. به همین منظور، ویروس “H1N” (آنفولانزا) را درون یک محفظه آزمایشی که میزان کمی اشعه دریافت می کرد، قرار دادند. جهت کنترل این تست، همچنین این ویروس را در محفظه ای قراردادند که هیچ گونه اشعه ای دریافت نمی کرد.

محققان دانشگاه کلمبیا به تازگی دریافته اند که دسته‌ای از پرتوهای فرابنفش”UV” محیط را از وجود باکتری‌ها و ویروس‌ها پاکسازی کرده و به سلامتی هم آسیب نمی‌رسانند.

یافته های دانشمندان حاکی از آن است که با وجود اینکه پرتوهای “UVC” برد دور ویروس ها را نابود می کنند ولی جهت سلامتی انسان خطرناک نیست.

برنرگفت: پرتوهای “UVC” برد دور، دارای طیف بسیار محدودی هستند و نمی توانند از طریق لایه بیرونی سلول های مرده پوست یا اشک چشم به داخل بدن نفوذ کنند. بنابراین خطری جهت سلامتی انسان محسوب نمی شوند. این در حالی است که چون اندازه باکتری و ویروس ها، بسیار کوچک تر از سلول های انسان هست، این اشعه می تواند به “DNA” آن ها نفوذ کرده و آنها را از بین ببرد.

اگرمطالعات بیشتری این یافته ها را تصدیق کند، امید است که پرتوهای “UVC” برد دور که در بالای سر قرار می گیرند، جهت جلوگیری از گسترش ویروس های هوایی در فضاهای عمومی مانند بیمارستان ها، مطب پزشکان، مدارس، فرودگاه ها و هواپیماها استفاده شوند.

پرتوهای فرابنفشی که به سلامتی آسیب نمی‌رسانند

نتایج این مطالعه در مجله “گزارشات علمی” منتشر شد.

واژه های کلیدی: ویروس | باکتری | سلامتی | پوست انسان | اخبار علمی و آموزشی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار